Sider

fredag den 10. februar 2012

Hæklede havfrue sjaler...... én masse .. :-)

Det er faktisk sidste år jeg lavede havfrue sjaler...... og har så opfrisket det i år med den sorte.
Dette sjal var det første jeg lavede, det er lavet i Kunstgarn fra Hjertegarn

Her kan man se "skællene" tættere på
Endnu et lavet i Venezia fra Vilfert, det er mohair og kræver at man ikke skal pille op :-)
Dette er også i Kunstgarn, lavet til en venindes datter
Igen lidt tættere på
Det er et sjovt projekt og resultatet er et sjal der sidder godt på skuldrene. Men mønstret jeg købte måtte jeg lave helt om det var fuldstændig uforståeligt. Jeg fik hjælp Her hos Teresa som er en rigtig dygtig hækle ikon der kan lidt af hvert, at se hendes video gjorde at jeg kunne forstå mønstret :-)

Rigtig go fornøjelse.

6 kommentarer:

  1. Hvor er de sjaler flotte. Får lyst til at lave nogen tilsvarende. Jeg kan dog ikke lige helt se teknikken, men ellers kan jeg måske få hjælp af dig? :-)

    SvarSlet
  2. Det kan du tro du kan, jeg kan sende min redigerede opskrift til dig :-)

    SvarSlet
  3. Oh den opskrift vil jeg da også gerne prøve, må jeg også bede om en beskrivelse

    SvarSlet
  4. Hej,
    dette sjal er jeg også interesseret i - kan man købe opskriften af dig?
    Mvh
    Lise

    SvarSlet
  5. Hej Dorte og Lise
    Hvis i kigger på mit indlæg den 12 - 2 så ligger der DIY der på havfrue sjalet + en lille video der beskriver hvorledes man laver skællene ...
    Go fornøjelse
    Laila

    SvarSlet
  6. Hej Laila
    Super flotte sjaler!
    Jeg kunne godt tænke mig at prøve kræfter med havfruesjalet af mohair - hvor mange nøgler garn har du brugt?
    Hilsen
    Mette

    SvarSlet